Supersimpel: een gezichtsmasker maken!

25-02-2014 10:03

Je kunt natuurlijk in allerlei winkels -zoals Lush- maskers kopen.

Die kunnen aardig duur zijn.

Maar het is net zo leuk om het zelf te maken!

Het is heel simpel en de meeste producten heb je wel in huis!

 

Een paar simpele ingredienten die goed te gebruiken zijn:

  • Honing : herstelt de huid en vermindert rimpels
  • Havermout: kalmeert en reinigt de huid, verwijdert dode huidcellen
  • Banaan: ontvet de huid
  • Eigeel: voedt en verzorgt de huid
  • Eiwit: Samentrekkend effect (goed voor de vette huid)
  • Komkommer: verfrist en reinigd
  • Olijfolie: verzacht de huid
  • Appel: verfrist de huid 
  • Cacaopoeder: werkt oppeppend
  • Melk: voedt en verzacht de huid
  • Yoghurt: werkt verfrissend, voedend en verzachtend
 
 
 
 
Er zijn nog meer dingen, maar die heb je niet echt in huis liggen.
Vandaag ga ik nog een masker maken.
Ik ga gewoon wat in elkaar flansen, en ik kijk wel of het werkt.
Laatst heb ik een masker met 1 theelepel honing en 1 theelepel yoghurt.
Voor mijn gevoel werkte het wel.
 
Je hebt ook op internet recepten staan.
 
Oja, laat het masker een kwartier intrekken.
 
Succes!
Ik zou het leuk vinden als je een foto van je masker naar me toe zou sturen.
Het hoeft niet per se al op je gezicht te zitten, maar het zou wel leuk zijn.
Ik maak hiernaast (rechts) iets waar je jouw recept voor een gezichtsmasker kan insturen.